Czym są uszkodzenia mechaniczne mebli i dlaczego nie podlegają gwarancji?

Meble są podstawowymi elementami wyposażenia przestrzeni domu, biura, a także barów, restauracji czy kawiarni oraz wielu innych miejsc. Ich głównym zadaniem jest nie tylko podkreślenie estetyki wnętrza, ale również przechowywanie przedmiotów i eksponowanie dodatków uzupełniających stworzoną aranżację. Gwarancja obejmuje meble kupione zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać reklamację?

Wyłącznie z gwarancji, do czego się odnosi?

Reklamacja może zostać nieuznana w przypadku, gdy klient próbuje zwrócić meble z wadami, które były widoczne podczas zakupu. Co więcej, uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieostrożnego transportu czy montażu mebli, np. nienaturalne pęknięcia i złamania elementów drewnianych czy zarysowanie szklanych lub laminowanych materiałów, również nie podlegają reklamacji. Warto pamiętać, że w przypadku reklamowania mebli producent może dopytywać się o sposób użytkowania elementów wyposażenia, a także ich przechowywania i konserwacji.

Jak można stracić gwarancję?

Do utraty reklamacji może dojść w przypadku widocznego zaniedbania, uszkodzenia mechanicznego i zanieczyszczenia mebli, które nie były odpowiednio czyszczone i poddawane procesom konserwacyjnym. Reklamacja nie zostanie również uwzględniona w przypadku użytkowania mebli w pomieszczeniach o zbyt niskiej lub zbyt wysokiej temperaturze, a także wilgotności. Gwarancja nie dotyczy również uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez zwierzęta czy dzieci.

Zasady użytkowania i konserwacji mebli

Uszkodzenia mechaniczne mebli nie tylko mogą powstać na skutek ich nieprawidłowego przewożenia, ale również użytkowania i procesów konserwacji. Kupując meble należy pamiętać, że ich wykorzystanie powinno odbywać się zgodnie z ich przeznaczeniem, dlatego np. na krzesłach nie należy zawieszać mokrych ubrań, nie stawać na siedziskach, a na półkach nie należy kłaść ostrych i ciężkich przedmiotów przekraczających wagę docelową powierzchni – takie działanie może wpłynąć na powstanie uszkodzeń mechanicznych. W przypadku rozlania większej ilości płynu, należy pamiętać o dokładnym osuszeniu wszystkich elementów, krawędzi oraz łączeń. Pod wazon z kwiatami koniecznie stosuj podkładki nieprzepuszczające płynów – różnica temperatur doprowadza do skraplania się wody – to naturalne zjawisko, które doprowadza do uszkodzenia powierzchni mebla. Tylko stosując się do zawartych w karcie gwarancyjnych zasad można uzyskać reklamację w przypadku wady produktu.